Product omschrijving
Ciotollo Stenen,
De historie opnieuw ontdekt! Het woord (en de oudere vorm kalsijde) komt eigenlijk van het Latijnse (via) calceata, een met kalk bedekt(e weg).
Belangrijke wegen werden vroeger met kasseien verhard om ze beter begaanbaar te maken dan zand- of aardewegen. In onverharde wegen ontstaan gemakkelijk karrensporen, en ze worden bij slecht weer snel modderig of onberijdbaar. Wanneer de stenen een gelijkaardig formaat hebben worden ze meestal in verband gelegd. In enkele specifieke gevallen worden kasseiwegen nog steeds nieuw aangelegd, voor het inrichten van kruispunten voor het afremmen van het verkeer, of omwille van het esthetisch uitzicht.
Ciotolo kasseistenen worden ook nog gebruikt voor opritten of de bestrating rondom boerderijen vanwege de waterdoorlatende eigenschappen van een kasseiverharding. Het bestraten met kasseien is erg ambachtelijk en vaak zeer tijdrovend. MBI heeft voor 2024 de historie opnieuw uitgevonden en weg zijn de nadelen! De stenen worden al in verband geproduceerd voor een makkelijke verwerking. Esthetisch een plaatje met een ambachtelijke uitstraling! Wie wil dat nu niet!
Invoegen Ciotollo Kasseistenen:
Voor het invoegen van deze Kasseistenen adviseren wij Polymeerzand of Epoxyvoegen zij linkjes voor het juiste voegmiddel.
benodigde voegmortel ca. 8 tot 10 kg / m2
Specificaties
| Artikelnummer | 101581 |
| Collectie | Overige betonstenen |
| Kleur | Isola |
| Formaat | div x 15x8 cm |
| Lengte | variabel |
| Breedte | 15 cm |
| Dikte | 7 cm |
| Gewicht per m² | 179.8 Kg |
| Stuks per eenheid (m²) | 1 stuks/m² |
| Eenheden (m²) per verpakking | 7.2 m² |
| Materiaal | Beton |
|
Krasvastheid
|
|
Kleurvastheid
|
|
Geschikt voor trilplaat
|
|
Geschikt als oprit
|
Levering
Wij proberen de aangeschafte materialen binnen 3 tot 10 werkdagen te leveren.
Heb je vragen over levertijden/voorraden, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Bellen kan ook: 0412-613320.
Informatie over het afleveren en lossen
- De materialen die je besteld hebt, lossen we naast de vrachtwagen. Uiteraard probeert de chauffeur de materialen zo dicht mogelijk bij de gewenste losplaats af te leveren. De chauffeur bepaalt ter plekke of de gevraagde losplaats mogelijk is. De kennis en ervaring van de chauffeur gaat voor op de kennis en ervaring van onze adviseurs.
- Zorg dat er voldoende ruimte is op de leverplaats voor zowel de vrachtwagen als de producten.
- Laat de pakketten op een vlakke ondergrond plaatsen en stapel ze niet op elkaar.
- Controleer de producten bij aankomst op eventuele onvolkomenheden. Neem bij twijfel direct contact met ons op. Bij onvolkomenheden aan het product geldt namelijk; verwerken is accepteren.
Tijdig bestellen
Zorg dat de materialen geruime tijd van tevoren worden geleverd, zodat je kunt controleren op eventuele transportschades en die tijdig kunt melden. Mocht er namelijk schade zijn ontstaan, dan hebben we nu nog tijd om e.e.a. op te lossen, zodat de verwerker niet vastloopt in de planning.
Betaling
Je kunt op deze site direct afrekenen. Wij bekijken elke order voordat wij je de bevestiging sturen.
Een offerte-aanvraag plaatsen is ook mogelijk. Betaling volgt dan later.
Zie ook: https://www.steencentrum.nl/klantenservice/bestellen
In de winkel kun je gewoon per pin of contant betalen. Ook betalen per factuur is mogelijk.
Een betaling moet echter altijd voor levering plaatsvinden. Bij regionale leveringen is pinnen of contant betalen bij de chauffeur mogelijk.
Of de levering onder onze regionale voorwaarden valt bepalen wij bij beoordeling van de order- bestelaanvraag.
Transporttarieven
Voor het bezorgen van grote en zware tuinmaterialen maken wij gebruik van een grote vrachtwagen. Hiervoor worden per bestelling de volgende kosten berekend:
- Regionaal: € 85,-
- Overig Nederland: op aanvraag
- Waddeneilanden en Zeeland: op aanvraag
- Eventuele toeslag: € 150,- als er voor levering extra vervoer of materiaal ingezet moet worden.
Afhalen: je kunt gratis een aanhanger lenen om zelf je materialen te halen.
Let op: je moet in het bezit zijn van rijbewijs BE.




